تبلیغات
6 تایی - سئو چیست ؟

امروز:

سئو چیست ؟

سئو برگرفته از جمله Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا سئو موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک مفهوم می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

بسته های سئو
سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها جهت کمک کردن به اصلاح رویت رابطه وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

seo را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه افزایش ارزش آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

seo فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند ؛ بناجهت ن وظیفه مهندسین سئو ظهور نگه داشتن اطلاعات در این زمینه است.

seo سایت یا seo سایت یکی از کار هایی است که بوسیله سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین بهینه سازی می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی خوب بهینه سازی بدانند.

seo چیست
اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را شروع کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که شبیه صفحه زرد، سئو اولیه بر طبق حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با افزایش همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک جمله در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها مصرف می‌کردند. به دنبال این افزایش سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالی ت خود را شروع کرد. با گسترش رتبه‌بندی صفحات بوسیله موتور‌های جستجو، مهندسین seo به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب حرف کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی seo مصرف می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که اکثرا ٌ در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان گونه که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی ویِژگزینشه در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، اما این بازی موش گربه بین مهندسین سئو موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد ادامه پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش رابطه بین صفحات کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات ارتباط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم جهت کاربر هم جهت موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج ارتباط جستجو شده را پیدا می‌کند موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوجهت اصلاح رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه جهت بهینه شدن سایت یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد مصرف قرار می‌گیرند، seo هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. چنانچه چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو سریع دیده نشود اما در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت افزایش بازدیدکنندگان است. جهت وب سایت‌ها خیلی با اهمیت است که در صفحه اول نتایج جستجو گـوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را حاوی می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با کالاها و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه اتوماتیک " 1.5 میلیون جستجوی گـوگل را در ماه به اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله جهت خیلی از سایت‌ها مفید است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی رفیق دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این تحقیق معین می‌کند 72.3 درصد کاربران گـوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکـت ‌ها تاثیر سئو را دانسته حاضر هستند جهت آن زمان و هزینه صرف کنند.

اصولا اهداف seo را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد.
باعث شده وب وبسایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث ارتقا فروش کالاها خواهد شد.
بهترین وسائل برای تبلیغات است.

سئو موتور جستجو چیست
سئو داخل صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به کنترل مستقیم کدها یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... ارتباط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. اینآموزش پایه تمام تلاش ‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بناجهت ن خیلی با اهمیت است کهروش SEO On Page بدرستی قبل ازروش SEO Off Page انجام شود.
seo بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلافروش SEO On Page که گسترش وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد،راهنمای بهینه سازی بیرون صفحه حاوی تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود؛ این حاوی تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود پس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که بوسیله مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.
seo کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب دستکاری موتور‌های جستجو یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که اجرای بلند مدت داشته یا از دستورالعمل‌ها سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو مصرف می‌کند.
seo کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح seo کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این با اهمیت است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده بوسیله هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود بکارگیری این روش‌ها تهدید خارج شدن از فهرست پایگاه داده را جهت همیشه در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که باعث افزایش افزایش ناگهانی در نتایج جستجو شود اما می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.
مقالات در زمینه سئو موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در زمینه seo موتور جستجو اشاره شده است:
پژوهشی در استراتژی های سئو موتور جستجو برای گسترش وب وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقد است که زمان ی که پیاده سازی وب سایت به انتها می رسد مشکلی که بسیار از مجموعه ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین شیوه برای معرفی وب وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر طبق 77 معیاری که از منابع مختلف موتورهای جستجو نقد کرده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش وب وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

اصلاح ساختار سایت
استراتژی کلمات کلیدی
استراتژی URL
سئو کد
پردازش کردن متن
seo لینک های ورودی
استراتژی نام دامنه هاست

آنالیز تکنیک های seo موتور جستجو

این پژوهش استراتژی سئو شرکـت های گـوگل مایکروسافت را ارزیابی و توضیح داده است موردی که جهت تحقیق و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به کمپانی مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای seo موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
اضافه کردن URL به نقشه سایت
اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
استفاده از وسائل های آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش اصلاح رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در ارتقا رتبه وب سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

کمپانی های دارنده موتور جستجو: جستجک نندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس جو را اجرا می کنند پس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
وب مسترها شرکت های سئو موتور جستجو: شرکـت هایی که با استفاده از یکسری وسائل و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو ارتقا دهند
جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان هستند .

محققین معتقد هستند افرادی که کار seo را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را ببهتر ی بشناسند و همین طور از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همواره ظهور نگه دارند.
سئو موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر طبق یکسری مقالات، مطالعات و روش ی ها گاهی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند seo موتور جستجو فرآیندی است که هیچ تمام نمی شود و تکنیک های بسیاری برای خوب کردن رتبه وب سایت وجود دارد ولی پیاده سازی تمام آنها مساله است. :

تکنیک هایی که در این تحقیق برای seo عنوان شده است عبارتند از:

افزایش لینک های خارجی
تغییر اسم فایل ها
لینک یک طرفه
کلمات کلیدی
مصرف از Meta Tag
مصرف صحیح از عنوان
استفاده از robots.txt
سئو محتوا


نوشته شده در : یکشنبه 20 دی 1394  توسط : مطالب علمی 2015.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر