تبلیغات
6 تایی - هفت راه اثبات شده ۲۰۱۵ برای افزایش رضایت مشتریان

امروز:

هفت راه اثبات شده ۲۰۱۵ برای افزایش رضایت مشتریان

چنانچه می‌خواهید در سال ۲۰۱۵ رضایت مشتریانتان را افزایش دهید، باید کارهایی هدفمند انجام دهید.

داشتن مشتریان راضی، امتیازی است که هیچ کسب‌وکاری نباید آن را از دست بدهد بااین‌حال چندین شرکت این معیار را در اولویت‌هایشان قرار داده‌اند. اگر دنبال نتایج عالی در سال ۲۰۱۵ هستید، نمی‌توانید فقط به درآمد فکر بکنید . شما باید در زمینه راضی نگه‌داشتن مشتریان هم بسیار فعال باشید. در اینجا ۷راهنمای برای راضی نگه‌داشتن مشتریان نام می‌بریم:
۱. اندازه‌گیری رضایت مشتری را یاد بگیرید

شما نمی‌توانید چیزی غیر‌قابل اندازه‌گیری را ارتقا بخشید، پس اولین گام شما این است که یاد بگیرید چطور رضایت مشتری را اندازه‌گیری بکنید . راه‌های متعددی برای درک حس مشتری در مورد کمپانی یا خدمات شما وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید بعد از انجام خدمات یک نظر‌سنجی تلفنی یا بازخورد آن لایق داشته باشید یا اینکه نظرسنجی ارزیابی بفرستید. به خاطر داشته باشید، تنها افرادی با نظرات قوی برای پاسخگویی زمان خواهند گذاشت، پس در پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید منتظر نظرات تند اقطعا لی باشید.
۲. کارشناس باشید

مشتریان به یاری شما نیاز دارند. به همین است که شما را به خدمت گرفته یا محصول شما را خریداری کرده ‌اند. پس برای کارشناس شدن در رشته‌تان وقت بگذارید. این بدین مفهوم نیست که تمام وقت‌تان را صرف مجاب کردن مشتریانتان بکنید تا به کارشناس بودن شما اعتراف کنند. بلکه به مفهوم آموزش و توانمند‌سازی صادقانه مشتریانتان است. اگر به عنوان کارشناس کارشناس ظاهر شوید آن‌ها به شما اعتماد می‌کنند برای کار با شما هیجان‌زده خواهند بود.
۳. برای پشتیبانی عالی از مشتریان، از گفتگوی زنده استفاده بکنید

مشتریان از مکالمه‌های تلفنی سخت متنفرند. این یک حقیقت در کسب‌و‌کار است و شما با داشتن توصیه ی جایگزین برای رابطه برقرار کردن با مشتریانتان می‌توانید به سطح بالاتری از رضایت در آن‌ها دست یابید. یکی از راهکارهای ارائه پشتیبانی زنده، مصرف از چت آنلاین از طریق وب‌سایت‌تان است. این به مشتری اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پشت خط ماندن و گرفتن شماره‌های داخلی متعدد گیج‌کننده مستقیما با بخش مورد نظرش رابطه بگیرد. چنانچه تهم اکنون چت زنده را ارائه نداده بودید، آن را در برنامه کاری‌تان قرار دهید.
۴. اطمینان حاصل بکنید که کل تیم شما دستیابی به رضایت مشتریان را جزو اولویت‌هایشان قرار داده‌اند


فروش فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

این‌که فکر کنیم تنها عملکرد بخش خدمات به مشتری می‌تواند بر رضایت مشتری تاثیر‌گذار باشد، باوری غلط است. هر کس در تیم شما (از بخش حسابداری گرفته تا منابع آدم ی) در اطمینان از رضایت مشتری نقش بازی می‌کند. هر از چندگاهی این را به کارکنانتان یادآور شوید مطمئن شوید که تمام آن‌ها نقششان را در افزایش رضایت مشتری می‌دانند.
۵. کارکنان را درگیر بکنید

درگیر کردن کارکنان و استفاده از خلاقیت آنان تنها راهی است که می‌تواند به شما اطمینان دهد که آن‌ها در جهت شما حرکت می‌کنند. یک مطالعه اخیر انجام شده نشان می‌دهد که گروه‌های کاری با سطح درگیری بیشتر کارکنان، بیشترین تعداد مشتریان راضی را به خود اختصاص داده‌اند. در مطالعه مشابهی بوسیله آژانس فدرال، چنین شرکـت ‌هایی تا یک میلیون دلار درآمد اضافه‌تر داشته‌اند. هرگز فراموش نکنید که تیم شما مانند ضربان قلب سازمان شماست و چنانچه آن‌ها شادمان نباشند، خدمات بهتر ی را به مشتریانتان ارائه نخواهید کرد.
۶. ایجاد شاخص‌های عملکردی کلیدی حول رضایت مشتریان

یک راه برای متمرکز کردن اعضای تیم بر رضایتمندسازی مشتری این است که اهداف ملموس برای آن‌ها معین کنیم که این هدف ملموس می‌تواند یک تنبیه برای نتایج ضعف یا انعام برای دستیابی به رضایت مشتری باشد که دومی اقطعا لا بهتر جواب خواهد داد. این انعام می‌تواند یک انعام مالی، پارکینگ اختصاصی یا برخورد ویِژگزینشه باشد که شما باید آن را برای تشویق کارکنانتان پیدا بکنید انجام چنین کارهایی کارکنان دیگر را تشویق می‌کند تا در راه رضایتمند سازی مشتری تلاش بیشتری کنند.
۷. اقدامات صورت گرفته برای جلب رضایت مشتری را به طور پیوسته پیگیری بکنید
فروشگاه اینترنتی

چنانچه از ارتباط ‌های مشتریان ارزیابی ‌های آنلاین به مسائل ی برخوردید که قصد رفع شان را داشتید، برای پیگیری آن زمان اختصاص دهید و اطمینان حاصل بکنید که مشتریان از تغییر اعمال شده نتایج راضی شده‌اند. اندازه‌گیری و پاسخگویی در جهت رضایت مشتریان، یک پروسه مستمر است نه یک رویداد یک‌باره.
چنانچه می‌خواهید امسال به رضایت مشتریانتان دست یابید، باید اقداماتی هدفمند انجام دهید. چگونگی رسیدن به رضایتمندی را تعیین بکنید . کارشناس باشید، گفتگوی زنده داشته باشید، تیم‌تان را درگیر کار بکنید برایشان هدف معین بکنید . تا زمانی که شما طرح را پیاده سازی می‌کنید و مشغول اجرای آن هستید می‌توانید اصلاح مستمر را در شهرت برندتان مشاهده بکنید .


نوشته شده در : شنبه 3 بهمن 1394  توسط : مطالب علمی 2015.    نظرات() .

کافه پاپ
سه شنبه 6 بهمن 1394 12:21 ق.ظ
سلام
امروزه بسیاری از سایت ها با پاپ آپ کاربران را اذیت میکنند.
اگر میخواهید از دست پنجره های مزاحم پاپ آپ خلاص شوید به سایت ما سری بزنید.
در سایت ما میتوانید نرم افزاری را دانلود کنید که پنجره های پاپ آپ را بطور خودکار ببندد.
موفق باشید!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر