تبلیغات
6 تایی - مصاحبه با تونی بون جووی در استودیو آواتار

امروز:

مصاحبه با تونی بون جووی در استودیو آواتار



وی اس تی

تونی بون جووی موسیقی ساز مخترع مهندس صدا است که اکثرا ٌ او را به عنوان سازنده استودیوی افسانه ای Power Station می شناسند که به عنوان بزرگترین استودیوی نیویورک شناخته می شود.
او در شکل گیری بسیاری از آثار هنرمندان نقش بسزایی داشته باشد.
از جیمی هندریکس (1) تا رامونز(2) ، اروسمیث(3) ، اسکروپیونز(4)، تاکینگ هدز(5) و آزی آزبورن(6) و خیلی های دیگر که از هنر او بی نصیب نبوده اند.
او نزدیک به 5 دهه بر روی مرز تکنولوژی به جلو پیشرفت خود را به روز نگاه داشت این کاریست که در بسیاری مشاغل چنین تغییراتی حس نشد. تونی بون جووی اولین کار پیشرفته را در نوجوانی در Motown انجام داد.
پس Bongiovi Acoustics را راه اندازی کرد و DPS را شخصا راه اندازی کرد. شما گفتگوی سارا جونز را میخواند با تونی بون جووی در استودیو آواتار

قبل از تمام ی تجربیاتی که بدست آوردید شما هم مثل علاقه مندان امروزی از خانه شروع کردید . برای ما از تجربیات ارزشمند تون در این رابطه و مقایسه اون با اکنون بگید.
استودیوهای خانگی امروز صد مساوی پیشرفته تر از استودیوهای پیشرفته آن (1960 میلادی) که من در آنجا کارم را شروع کردم هستند . امروزه تکنولوژی به میزانی پیشرفت کرده که جهت تولید و ساخت پیشرفته ترین ترک ها هم نیاز به ترک منزل ندارید !
من آن زمان یک میکسر چهار کاناله echo send و اکولایزر را با قیمت 80 دلار خریدم . اما دقیق تر فکر میکنم شش کاناله بود و همچنین جهت اکولایز تنها سه لغزنده فرکانس پایین بالا مبوسیله در نهایت جلوه های ویژه ای جهت تاخیر و ریورب را داشت .

شما به عنوان یکی از شناخته ترین افراد برای ساخت راه اندازی فضا های بزرگ ضبط زنده شناخته شده اید اکنون می خواهیم بدانیم نوازندگان در محیط نامطلوب ضبط چگونه می توانند بالاترین نتیجه را بگیرند ؟

با پیشرفت های نرم افزار ی نو ی که در صنعت موسیقی اتفاق افتاده بسیاری از استرس ها در رابطه با ویژگیها فیزیکی محل ضبط برطرف شده است. شما با همین افکت های رایانه ی می توانید اندازه اتاق ضبط را خودتان به دلخواه تعیین بکنید . من در هر نقطه از جهان با یک استودیوی خانگی کوچک تمام نرم افزار هایم می توانم نزدیک ترین نتیجه را به کار در استودیوی فعلی در نیویورک بگیرم.

لطفا برای من در مورد Bongiovi Acoustics پلاگین DPS بگید.
صوت بلندگوهای دستی قدیمی را به احتمال زیاد شنیده اید . صدایی تیز گوشخراش با محدوده کوچکی از فرکانس ها . در آن زمان برای پیشنهاد از صنعت حمل نقل هوایی می بایست راه حلی پیدا می ردیم تا ولوم این بلندگو ها را بازبینی دهیم. این درست زمانی بود که ما Digital Power Station را ابداع کردیم. ما در DPS توانیستیم به الگوریتمی با 120 نقطه کالیبراسیون جهت بازبینی صدا دست یابیم . DBS می توانست صدا را با الگوریتمی ویِژگزینشه بصورت فشرده نماید . چیزی شبیه به فرمت MP3 اما کیفیت صدا را به شکل عجیبی (در آن اما ) با اضافه کردن جلوه های depth, clarity, definition, presence و استریوی فوق العاده بازبینی بخشد.
از طریق مجموعه من به مفهوم Bongiovi Acoustics فرایندی تولید شد که امروزه آثار آن را صنایع مختلف مثل خودرو کالاها مصرفی ، ارتباطات و موبایل پزشکی و … مشاهده می کنیم . ما در حال مذاکره با سرمایه گذاران چینی هستیم و احتمـا لا سال آینده کپی دقیق خیلی بزرگتر از Bongiovi Acoustics را در چین شاهد خواهیـم بود !

ما چطور می تونیم به تولیدکنندگان آثار صوتی هنر تولید صوت صحیح رو روش دهیم ؟

هیچ چیز درست یا غلطی وجود نداره . در واقع درست چیزی هست که در ذهن شماست قصد دارید به اون برسید و هر چیزی غیر از اون غلط ه . به عنوان مثال اعوجاج (distortion) که به عنوان خطا از اون یاد میشه اکنون به عنوان تکنیک نزد خوانندگان رپ مصرف میشه. (اشاره به ولوم حجیم حرف پ که با نزدیک کردن دهان به میکروفون حتی احاطه کردن میکروفون با دست توسط خوانندگان رپ تولید میشه) . این تکنیک را جهت اولین بار با جیمی هندریکس اجرا کردیم و هم اکنون با اقبال عمومی مواجه شده . در آن زمان ما جهت پیشگیری از دیستورت شدن ولوم جیمی دست به هر کاری زدیم حتی از میکروفون داینامیک مصرف کردیم ولی نتیجه مطلوب بدست نیامد تا اینکه در دیستورت شدن صدا هم زیبا یی شنیداری دیدیم و همان را به صورت تکنیک در آلبوم اون بکار بردیم اتفاقا موفق شدیم و یک زیبا یی شناسی جدید بدست آمد.

پاورقی :

جیمز مارشال هندریکس گیتاریست، آوازخوان، ترانه‌نویس آمریکایی بود. هندریکس اثر بسیار زیاد ی بر روی خواننده‌های سبک راک اند رول گذاشت. او خودش به تنهایی روش نواختن گیتار را فرا گرفته بود اکثرا ٌ ً فندر استرتوکستر می‌نواخت
رامونز گروه آهنگ راک آمریکایی بود که در سال ۱۹۷۴ در نیویورک شکل گرفت از آن‌ها به‌عنوان اولین گروه پانک راک یاد می‌شود
اِروسمیث یکی از زیاد دیده شده ‌ترین گروه‌های هارد راک آمریکایی دهه ۷۰ است که سبک و سیاق هوی متال را جهت دو دههٔ بعدی معین کرد
اسکورپیونز یک گروه هارد راک آلمانی است که با فروش بیش از ۲۲ میلیون آلبوم اهمیت خودش را به‌عنوان یکی از موفق ‌ترین گروه‌های راک اروپا ثبت کرده ‌است
تاکینگ هدزنام یک گروه آهنگ موج نو آمریکایی است که در سال ۱۹۷۴ در شهر نیویورک پایه گذاری شد تا سال ۱۹۹۱ به کار می‌پرداخت. سبک موج نوی گروه ترکیبی بود از مولفه‌های پانک، آرت راک، آوانت گارد، پاپ، فانک، موزیک ملل و امریکانا
جان مایکل آزبورن که بیشتر با نام آزی آزبورن شناخته می‌شود از اسطوره‌های موزیک راک و خوانندهٔ گروه انگلیسی بلک سبث است. آزبورن طی زندگی حرفه‌ای‌اش همیشه با شایعه‌های تحقیرآمیز به عنوان روان‌پریش و شیطان‌پرست مورد استهزا قرار گرفته است


نوشته شده در : پنجشنبه 26 فروردین 1395  توسط : مطالب علمی 2015.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر