تبلیغات
6 تایی - مصاحبه با تونی بون جووی در استودیو آواتار

امروز:

مصاحبه با تونی بون جووی در استودیو آواتار



آموزش اف ال استودیو

تونی بون جووی موزیک ساز مخترع و مهندس صدا است که اکثرا او را به عنوان سازنده استودیوی افسانه ای Power Station می شناسند که به عنوان بزرگترین استودیوی نیویورک شناخته می شود.
او در شکل گیری بسیاری از آثار هنرمندان نقش بسزایی داشته باشد.
از جیمی هندریکس (1) تا رامونز(2) ، اروسمیث(3) ، اسکروپیونز(4)، تاکینگ هدز(5) و آزی آزبورن(6) و خیلی های دیگر که از هنر او بی نصیب نبوده اند.
او نزدیک به 5 دهه بر روی مرز تکنولوژی به جلو پیشرفت خود را به روز نگاه داشت و این کاریست که در زیاد ی مشاغل چنین تغییراتی حس نشد. تونی بون جووی اولین کار پیشرفته را در نوجوانی و در Motown انجام داد.
پس Bongiovi Acoustics را راه اندازی کرد و DPS را شخصا راه اندازی کرد. شما گفتگوی سارا جونز را میخواند با تونی بون جووی در استودیو آواتار

قبل از تمام ی تجربیاتی که بدست آوردید شما نیز مثل علاقه مندان امروزی از خانه شروع کردید . برای ما از تجربیات ارزشمند تون در این رابطه مقایسه اون وقت با هم اکنون بگید.
استودیوهای خانگی امروز صد مساوی پیشرفته تر از استودیوهای پیشرفته آن زمان (1960 میلادی) که من در آنجا کارم را شروع کردم هستند . امروزه تکنولوژی به میزانی پیشرفت کرده که جهت تهیه و تولید پیشرفته ترین ترک ها نیاز به ترک منزل ندارید !
من آن وقت یک میکسر چهار کاناله echo send و اکولایزر را با قیمت 80 دلار خریدم . اما دقیق تر فکر میکنم شش کاناله بود همین طور جهت اکولایز هم فقط سه لغزنده فرکانس پایین بالا متوسط در نهایت جلوه های مخصوص ای برای تاخیر ریورب را داشت .

شما به عنوان یکی از شناخته ترین افراد جهت ساخت و راه اندازی فضا های بزرگ ضبط زنده شناخته شده اید اکنون می خواهیم بدانیم نوازندگان در محیط نامطلوب ضبط چطور می توانند بالاترین نتیجه را بگیرند ؟

با پیشرفت های برنامـه ی جدید ی که در صنعت موسیقی اتفاق افتاده بسیاری از استرس ها در رابطه با ویژگیها فیزیکی محل ضبط برطرف شده است. شما با همین افکت های رایانه ی می توانید اندازه اتاق ضبط را خودتان به دلخواه تعیین بکنید . من در هر نقطه از جهان با یک استودیوی خانگی کوچک تمام پروگرام هایم می توانم نزدیک ترین نتیجه را به کار در استودیوی فعلی در نیویورک بگیرم.

لطفا برای من در مورد Bongiovi Acoustics پلاگین DPS بگید.
ولوم بلندگوهای دستی قدیمی را به احتمال زیاد شنیده اید . صدایی تیز گوشخراش با محدوده کوچکی از فرکانس ها . در آن زمان جهت پیشنهاد از صنعت حمل و نقل هوایی می بایست راه حلی پیدا می ردیم تا ولوم این بلندگو ها را بازبینی دهیم. این درست زمانی بود که ما Digital Power Station را ابداع کردیم. ما در DPS توانیستیم به الگوریتمی با 120 نقطه کالیبراسیون برای اصلاح صدا دست یابیم . DBS می توانست صدا را با الگوریتمی ویِژگزینشه جمع و جور نماید . چیزی شبیه به فرمت MP3 و اما کیفیت صدا را به شکل عجیبی (در آن اما ) با اضافه کردن جلوه های depth, clarity, definition, presence و استریوی فوق العاده ویرایش بخشد.
از طریق مجموعه من به مفهوم Bongiovi Acoustics فرایندی تولید شد که امروزه آثار آن را صنایع مختلف مثل خودرو ، محصولات مصرفی ، ارتباطات و موبایل ، پزشکی و … مشاهده می کنیم . ما در حال مذاکره با سرمایه گذاران چینی هستیم و احتمـا لا سال آینده یک کپی دقیق و بسیار زیاد بزرگتر از Bongiovi Acoustics را در چین شاهد خواهیـم بود !

ما چگونه می تونیم به تولیدکنندگان آثار صوتی هنر تولید ولوم صحیح رو راهنمای دهیم ؟

هیچ چیز درست یا غلطی وجود نداره . در واقع درست چیزی هست که در ذهن شماست قصد دارید به اون برسید و هر چیزی غیر از اون غلط ه . به عنوان مثال اعوجاج (distortion) که به عنوان یک خطا از اون یاد میشه هم اکنون به عنوان یک تکنیک نزد خوانندگان رپ مصرف میشه. (اشاره به ولوم حجیم حرف پ که با نزدیک کردن دهان به میکروفون حتی احاطه کردن میکروفون با دست توسط خوانندگان رپ تولید میشه) . این تکنیک را برای اولین بار با جیمی هندریکس اجرا کردیم و هم اکنون با اقبال عمومی مواجه شده . در آن زمان ما برای پیشگیری از دیستورت شدن صوت جیمی دست به هر کاری زدیم حتی از میکروفون داینامیک استفاده کردیم ولی نتیجه مطلوب بدست نیامد تا اینکه در دیستورت شدن صدا هم قشنگ یی شنیداری دیدیم همان را به صورت تکنیک در آلبوم اون بکار بردیم و اتفاقا موفق شدیم یک قشنگ یی شناسی نو بدست آمد.

پاورقی :

جیمز مارشال هندریکس گیتاریست، آوازخوان، ترانه‌نویس آمریکایی بود. هندریکس اثر بسیاری بر روی خواننده‌های سبک راک اند رول گذاشت. او خودش به تنهایی روش نواختن گیتار را فرا گرفته بود اکثرا ً یک فندر استرتوکستر می‌نواخت
رامونز یک گروه موسیقی راک آمریکایی بود که در سال ۱۹۷۴ در نیویورک شکل گرفت اکثرا از آن‌ها به‌عنوان اولین گروه پانک راک یاد می‌شود
اِروسمیث یکی از معروف ‌ترین گروه‌های هارد راک آمریکایی دهه ۷۰ است که سبک سیاق هوی متال را جهت دو دههٔ بعدی معین کرد
اسکورپیونز گروه هارد راک آلمانی است که با فروش بیش از ۲۲ میلیون آلبوم اهمیت خودش را به‌عنوان یکی از موفق ‌ترین گروه‌های راک اروپا ثبت کرده ‌است
تاکینگ هدزنام یک گروه موسیقی موج نو آمریکایی است که در سال ۱۹۷۴ در شهر نیویورک پایه گذاری شد تا سال ۱۹۹۱ به کار می‌پرداخت. سبک موج نوی گروه ترکیبی بود از مولفه‌های پانک، آرت راک، آوانت گارد، پاپ، فانک، موسیقی ملل امریکانا
جان مایکل آزبورن که بیشتر با نام آزی آزبورن شناخته می‌شود از اسطوره‌های موزیک راک و خوانندهٔ گروه انگلیسی بلک سبث است. آزبورن طی زندگی حرفه‌ای‌اش همـواره با شایعه‌های تحقیرآمیز به عنوان روان‌پریش شیطان‌پرست مورد استهزا قرار گرفته است


نوشته شده در : پنجشنبه 26 فروردین 1395  توسط : مطالب علمی 2015.    نظرات() .

mahsa
شنبه 28 فروردین 1395 09:29 ق.ظ
سلام وبلاگ زیبایی داری برای افزایش بازدید وبلاگت بیا به آدرس و وبلاگت را ثبت کن تا منم بتونم هر روز بهت سر بزنم محلی که وبلاگت را ثبت میکنی بزرگترین دایرکتوری وبلاگنویسان ایران است وپر بازدید ممنون
mahsa
شنبه 28 فروردین 1395 09:22 ق.ظ
سلام وبلاگ زیبایی داری برای افزایش بازدید وبلاگت بیا به آدرس و وبلاگت را ثبت کن تا منم بتونم هر روز بهت سر بزنم محلی که وبلاگت را ثبت میکنی بزرگترین دایرکتوری وبلاگنویسان ایران است وپر بازدید ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر