تبلیغات
6 تایی - نقد و بررسی فیلم Money Monster

امروز:

نقد و بررسی فیلم Money Monster

کارگردان : Jodie Foster

نویسندگان : Jamie Linden

بازیپرهزینه : George Clooney, Julia Roberts, Jack O'Connell

دانلود سریال خارجی

دانلود سریال خارجی,دانلود سریال خارجی,دانلود سریال خارجی

خلاصه جریان : مجری و تهیه و تولید کننده برنامـه تلویزیونی اقتصادی ی با حمله مسلحانه شخصی که به توصیه های اقتصادی آنان به خاک سیاه نشته مواجه می شوند در شرایط سختی قرار می گیرند

«هیولای پول» سعی دارد تا چیزی فرای یک تریلر بی فکر و بی ملاحظه باشد. با پی ریزی بنیانش بر پیامی درباره ی خطرات گیم بورس فیلم زیبا به دنبال تزریق جوهره اش به داخـل ژانر ی است که با فیلـم های پاپ کرنی و اکشن اشباع شده است. متاسفانه بر خلاف استعدادهای خیلی ی که در جلو و پشت دوربین قرار دارند ، فیلم جالب در غلبه کردن بر روایت متزلزلی که خزعبلات بی پایانش مانع جدی گرفتن آن می شود ناتوان است.اصطلاح ( تعلیق ناباوری ): در فیلم زیبا ی معنا پیدا می نماید که از تماشاگرانش می خواهد تا از پیش قبول کنند که اتفاقات فیلم جالب در (جهان ی واقعی) نه در جهان ی موازی که قوانین عقلی ( گاها قوانین فیزیک ) به تعلیق در آمده ، روی می دهد. در فیلم دیدنی ی مثل «جان سخت» فردی نپرهزینه (تعلیق ناباوری ) نیست چرا که ما می دانیم که این فیلـم تماما فانتزی است به ویژه جهت ایجاد هیجان آدرنالینی تولید و ساخته شده است.

از طرف دیگر «هیولای پول» حاوی پیامی است بدای این که تماشچنانچه پیام فیلـم را بپذیرد. جهان یی که فیلم جذاب در آن روی می دهد بایستی حس باورپذیری حوادث را ایجاد نماید این همان چیزی است که فیلم جالب در آن شکست می خورد.

به نسبتی که تمهیدات فیلم دیدنی همچون خانه ی پوشالی متزلزلی روی قرار داده می شوند، دنبال کردن فیلم جذاب سخت تر می شود.فیلم دیدنی گیرایی زیاد بهتر ی دارد: تصور بکنید چه می شد اگر مرد مستأصلی که تمام ی دارای ی اش را در نتیجه ی پیروی از توصیه ات یک مشاور اقتصادی از دست داده ، مجری همان برنامـه ی اقتصادی را در پروگرام تلویزیونی زنده به گروگان بگیرد. «جورج کلونی» نقش «لی گیتس» ،شومن برنامـه ی «هیولای پول»، را برعهده دارد. سخنرانی های گیتس که با ولوم بلند ادای سریع کلمات انجام می شود به او بیشتر شخصیت یک جارچی کارناوالی را می دهد تا یک مشاور اقتصادی.

تولید و ساخت کننده ی پروگرام ، «پتی فن» ( جولیا رابرتز ) آن قدر از کار هـر روز اش از خود گیتس خسته است که وقتی مرد مرموز نامـه رسان با چند بسته وارد استودیو شد از قبل پایش را بیرون از در گذاشته بود.

با چرخش دوربین ، «کایول بودول» ( جک اوکانل ) بر روی گیتس تفنگ می کشد و مجبورش می نماید تا جلیقه ی انفجاری را بر تن نماید . بعد از توضیح دادن این که چگونه تمام ی اش را به خاطر مشاوره های غلط او از دست داده ، از گیتس در مورد ی آن مشاوره ها توضیح می خواهد. گیتس ناتوان در بیان این شرح با رئیس بخش ارتباطات عمومی شرکت «کاتریونا بالف » ارتباط برقرار می نماید ولی او توصیه ی جز ( حرف زدن با مجرم ) ندارد. تلاش های کاتریونا بالف برای رابطه با CEO «دومنیک وست» بی ثمر است و گیتس را به این فکر می اندازد که سقوط سهام نتیجه بزهکاری اداری است تا فساد ابه احتمال زیاد لی در وال استریت.با تمام ی حرف هایی که درباره ی «الگوریتم» «خرابی» زده می شود، فیلـم در وقت هایی تماشاگر را در ورطه ی دو پهلویی گرفتار می نماید .

با این که فیلم زیبا در تلاش است که بنا فرهنگ وال استریت را متهم نماید اما در این کار هم شکست می خورد. در واقع نهایتا این فیلم جالب در مورد ی حرص و طمع فرد است تا ضعف یک سیستم ( به هر حال فیلم زیبا نامـه این فکر را در ذهن تماشاگر می اندازد که سیستم سبب فساد است ).

در فیلـم ، وجهه ی پلیس نیویورک زیر پرسش می رود : مأمورین پلیس، چون گروه آماتور وارد عمل می شوند در مدیریت بحران هم ناتوان اند. کارگردان فیلم جالب «جودی فاستر» با ایجاد تعلیق در زمانی که حوادث دست به دست می دهند تا کایول به لبه نزدیکتر شود تنش را از موقعیت می چلاند.

فاستر از محیط بسته ی تلویزیونی، سکانسی پر تنش می سازد که در آن بازیپرهزینه مهم - گیتس ، پتی ( که فقط صدایش شنیده می شود ) یک فیلم جذاب بردار - در تلاش ند تا کایول را از منفجر کردن بمب منع کنند زمانی که گیتس به مقصر بودنش در آن چه بر کایول اتفاق افتاده پی می برد، دچار عذاب وجدان می شود.

فاستر ابه احتمال زیاد لا در این اثر از «سیدنی لومتر» تأثیر پذیرفته - نشانه هایی از فیلم جذاب «بعد از ظهر سگی» در این فیلم جذاب مشهود است .

گیتس، فروشنده ای لهستانی است که حرکات او جلوی دوربین انعکاسی از شخصیت جذاب ولی نامطبوع او پشت دوربین است.کلونی رفیق داشتنی بودنش را با خود به داخـل نقش می آورد. بازی او دقیق قابل توجه است. «جولبا رابرتز» وظیفه ی نشستن در اتاق مجزا تماشای کلونی در مانیتور و زمزمه کردن دستورالعمل ها در گوش او را دارد.

«جک اوکانل»، نقش کایول، چون یک مرد بی سواد غیر قابل کنترل ایفا می نماید که ( همان گونه که در سکانس وحشیانه ای که رفیق دخمل ش سر او فریاد کشید، دیده می شود ) مشکلات ی فراتر از باختن 60 هزار دلار در معلت ه ی بد دارد. همان گونه که فیلم دیدنی آشکار می نماید ما ( به مانند گیتس ) می خواهیم که بیشتر با کایول حس همدردی همزاد پنداری کنیم اما او معمولا مثل وحشی عمل می نماید مانع می شود.

تا زمانی که درام در تلویزیون اتفاق می افتد و تمام ی جهان در حال تماشای آن هستند فیلـم مردم را متقاعد به تماشا کردن می نماید ولی زمانی که مأموران پلیس نقشه ی نجات آسان لوحانه ی شان را اجرا می کنند گیتس، بررسی ها زیاد درباره ی سقوط سهام را شروع می نماید ، فیلم دیدنی جذابیت را از دست می دهد.

واقع نمایی با پوچی چرندی مضمکان شده است.

«هیولای پول» سعی دارد تا تریلری هوشمندانه باشد اما به خاطر فیلم جذاب نامـه اش در رسیدن به این هدف شکست می خورد. فیلم دیدنی نامـه ای که در حین داشتن اعتراضی مشروع در میزان تمهیدات غیر منطقی فرد های گنگی که تمام چیز را به سمت یک نتیجه می برد ، باقی می ماند.


نوشته شده در : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395  توسط : مطالب علمی 2015.    نظرات() .

دکوراسیون منزل
پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 11:23 ب.ظ
مطالب شما بسیار جذاب است، موفق و پیروز باشید.13
راهنمای تبدیل وبلاگ به وب سایت
پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 10:42 ق.ظ
من کمکتون می کنم تا افراد بیشتری از سایت یا وبلاگت بازدید کنند... کافیه سری به سایت من بزنی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر